Shop Mobile More Submit  Join Login
About Digital Art / Hobbyist Ursula17/Female/Indonesia Group :iconx-kaleidoscope-x: X-Kaleidoscope-X
CLOSED (April 2015-July 2015)
Recent Activity
Deviant for 3 Years
Needs Core Membership
Statistics 77 Deviations 1,393 Comments 7,511 Pageviews

Newest Deviations




HPM ~ Bug Buddies RP by PixelPlush
HPM ~ Bug Buddies RP
From an RP with :iconbirdmir: some time ago, involving a wild blouse blown by the wind and one particularly annoying chatot. Thank you for bearing with slow, uncreative me ;v;

“Shhhh! You can’t keep my blouse, you can’t even wear clothes!”
The bird started to shriek at her instead but didn’t go any higher. Instead it paced back and forth along the branch.

"Keep talking, keep talking..." Shu mumbled as he climbed, eyes on the chatot. The bird didn't seem to notice him so far, only moving back and forth on the same branch.
After some time climbing the pink blouse was finally only an arm's length away. He reached for it--

Jam ~ :iconbirdmir:
Shu ~ :iconpixelplush:
xxACxx ~ Benjamin Raine by PixelPlush
xxACxx ~ Benjamin Raine

Maintenance man to the rescue!


>>Basic Information


Benjamin Raine


Ben, Benny

[Age & Birthday]

24 || November 26






177 cm || 5’ 10”



 64 kg || 141 lbs




>>Hotel Information








[Base Salary]

100 Xenny


>>Character Information


+ Friendly | Helpful | Adventurous | Honest | Hardworking +

- Clingy | Impulsive | Blabbermouth | Short attention span | Scatterbrained -

Despite being a cliche ‘friendly’ describes Ben well. Always ready to lend a hand, always has a light-hearted, random response to everything. He likes seeing happy people so he tries his best to make them happy, simple as that. He doesn’t care who you are, everyone deserves happiness! He’s willing to go to great lengths to make people smile, be it listening to their problems or talking about unicorns and rainbows to keep them away from ugly thoughts. He can be annoyingly clingy to people at times, but he means well.

Having a laid back, carefree view on life, too much so, Ben is very easy to persuade. Even into doing things he knows he’s not supposed to do. Saying “no” proves to be a challenge for him; he doesn’t like letting people down, while rejection does exactly that. Besides, he enjoys new experiences. While he considers it a good trait, crazy ideas interest him more than it should. The combination often gets him in trouble, yet it’s very hard to shake off the habit. Having recently learned about the importance of time management and following the rules, these days he’s refining the art of smoothly refusing offers without hurting other people’s feelings.

Past experiences taught him that keeping his problems a secret will lead to an even bigger problem. Having changed for the better, he’s a very honest person these days. This, unfortunately, also made him especially prone to blabbering; he hasn’t quite found the balance yet.

Despite being a hard worker, he tends to jump from one project to another in an astoundingly short time. He gets distracted easily, there’s always something else to fix or some other thing that catches his attention. Another reason being the fact that he’s scatterbrained. It is normal for him to recall an unfinished chore in the middle of doing something, rush to finish said chore, and forget what he was doing before. Then he’ll remember while doing a completely different activity and it starts all over again. The whole thing is an evil, evil cycle. He carries a notebook around to record everything he has to do so nothing is left unfinished in the end, but his workflow remains a huge disorganized mess.

 [396 words]



Lively places

His family

Happy people

Successfully fixing things

Sappy romance movies



Anything complicated

Overly serious people



Tidying up things Believe me, they’ll be messy again soon


 [Background History - Summary]

"Well, a friend told me about this hotel, and who won't be interested in working in such a fine establishment? I mean, it's six-star! And... the pay is pretty good, I guess, hafta support the family, you know? I have four younger siblings and they're still in school. I love them very much, my parents worked hard enough, it's my duty to help provide for the family."

"Why the maintenance department? It's my calling, I think. Pretty silly, I know, I mean people want to be priests or teachers or doctors or some other fancy job, but I'm really happy here. Interesting people to talk to, plenty of things to do, what else can I ask for?" 

"The whole story? I don't mind telling, but it's pretty long..."

[128 words]





Very good at fixing things due to his siblings repeatedly damaging all sorts of things (Things include: vases, dishes, drawers, wardrobes, beds, water pipes, sinks, toilets, washing machines, doors, windows, light bulbs, laptops, phones, and more)

The sort of guy who uses up a whole roll of tissue whenever he watches drama

Tears up very easily in general

Can cook moderately well, prefers eating though

Almost never seen without his glasses. My real face is too ikemen for you.





[RP Method & Time Zone]

RP Style:

Headcanon || Lit || Script ||


RP Methods:

Google docs || Notes || Skype – Pixelplush


Time Zone:

Jakarta, GMT +7

Might not reply every day but it won’t be longer than a week I hope

AT ~ Snowshoe-Rabbit by PixelPlush
AT ~ Snowshoe-Rabbit
AT with :iconsnowshoe-rabbit:

It's been more than 6 months eh-- Time sure flies :iconpapmingplz:
Snow gimme your diligence o)--(

Btw PS brushes are pritti ////

Snow's part (January amg I'm crying)
K ~ See You!

Shire will be back in the military after color returns. In my headcanon he'll be patrolling the city every once in a while so you'll still see him around. (I'll be staying as well!)

Thank you for letting me be part of Kaleidoscope! It's a wonderful experience, everyone is so friendly and I love how this group can be so derp and serious at the same time. I can see that lots of dedication have been put into this group; the plot is beautiful, the characters are well developed, the activity is so amazing it almost killed my skype.

I didn't expect it to end so soon, I actually waited until the last moment to write this out because I still can't believe it. Thank you mods for creating Kaleidoscope, thank you everyone for making this group such a fun place to be!

On a lighter note, if you were around in the main chat a few weeks ago you might remember De-chan08 saying something about Shire's secret...

Try translating sh*t to somali with google translate

Now you know why he's brown and why Shire x toilet is totally a legit ship
And why he got that potty. I laughed way too much when I found out there aren't any toilets in YJ... Even more when I found out what the RHM's gift was. It's fate.

It's De's fault okay
K ~ YJ Chibis by PixelPlush
K ~ YJ Chibis
Individual files


They're supposed to be wearing baby mittens but how do you mittens

14 x chibi
3 x headshot
simple background
either simple/complex color I'm not suree

The long list of tags-- Thank you for creating all them wonderful bbys //strokes
Perri ~ :iconeueb: || Penny ~ :icondofuuhua: || Warren ~ :iconchikaahjumma:
Kin ~ :iconzaniyasouthwind: || Amelia ~ :iconcutiepiehotstuff: || Katherine ~ :iconxcookietan: || Shire ~ :iconpixelplush:
Leah ~ :icony-uno: || Vance ~ :iconsimanada: || Valentina ~ :iconbakugou:
Ezio ~ :iconrosegotham: || Axel ~ :iconkanlamari: || Ezekhias ~ :iconcorsikat: || Elizabeth ~ :iconaccelixio:
Ellis ~ :iconhen-tie: || Eigen ~ :iconomigrim: || Rinni ~ :iconmori-bunee:
Writing in Bahasa Indonesia from this point~
MoE ~ Devlin by PixelPlush
Nama: Devlin
Umur: 18 tahun
Tanggal lahir: 24 Januari
Gender: Male
Pekerjaan: Pegawai Artist Studio

:bulletyellow:Santai - Nggak gampang marah, nggak suka kerja berat, nggak suka buru-buru.
:bulletyellow:Telmi - Aslinya lumayan pintar, tapi sering nggak nyambung kalo diajak ngomong. Otaknya perlu waktu loading beberapa detik.
:bulletyellow:Sayang barang - Nggak pernah tega ngebuang barang, udah rusak pun tetap disimpan. Males beres-beres sesungguhnya
:bulletyellow:Sabar - Dia sendiri juga lelet, jadi nggak pernah keberatan kalau disuruh menunggu.
:bulletyellow:Suka menolong - Asal nggak yang susah-susah.
:iconsenecioarukyuu:'s Sonia
MoE - Adansonia Sakurahana And Yuki Iceberg by SenecioArukyuu
Jadi waktu itu Devlin jalan-jalan dengan caravannya. Tiba-tiba mogok, gak bisa jalan. Karena mogoknya di tengah jalan, Devlin pun jadi bingung. Kebetulan aja datang Sonia dengan kudanya, Cocoa. Karena melihat ada orang yang kebingungan, akhirnya Sonia menghampiri Devlin. Ia pun menceritakan apa yang terjadi. Setelah mendengar cerita Devlin, akhirnya Sonia dan Cocoa membantu Devlin mendorong caravan sampe ke tempatnya sekarang ini. Sebagai ucapan terima kasih, Devlin pun memberi coklat kepada Sonia dan Cocoa.

:iconrisayamagaki:'s Oui
Moe OC : Oui by RisaYamagaki
Mereka ketemu pas Devlin baru terdampar di kota Beringin. Oui yang kebetulan naik sepeda penasaran sama sesosok coklat yang bisa bergerak-gerak dan lagi kebingungan sama caravannya. Oui pun mendekat lalu kaget ternyata itu orang  Trus Oui nanya ini itu pokoknya tau apa yg terjadi dgn caravannya Devlin trus ngusulin tinggal di beringin aja, terus Oui ngebonceng Devlin untuk ketemu Mayor minta izin numpang tinggal. Habis itu Oui ngajak Devlin keliling-keliling Beringin naik sepeda. Sejak itu Devlin sering main-main ke Inn ngunjungin Oui, kadang jalan-jalan bareng juga. Oui sepedaan, Devlin motret-motret pemandangan.

:iconusami-yuuri:'s Micchan
MoE OC : Miiki by Usami-Yuuri
Waktu ketemu di artist studio Micchan liat Devlin yang dikiranya patung coklat. Pas dia toel-toel dari belakang ternyata.. manusia betulan.

:iconchronice:'s Vanilla~:heart:
MoE OC : Vanilla by Chronice
Waktu Devlin lagi jalan-jalan keliling Beringin dia ketemu Vanilla yang sedang berburu clover. Awal-awalnya Devlin bingung, kenapa susah-susah nyari kalau di sekitarnya itu clover semua, tapi lalu Vanilla menceritakan bahwa clover berdaun 4 itu membawa keberuntungan. Devlin pun setuju untuk membantu Vanilla mencari. Baru beberapa saat kemudian dia sadar kalau clover berdaun 4 itu langka, yang ada kelopaknya 3 semua.. Sejak itu Vanilla jadi sering tiba-tiba ke artist studio terus diem di depan pintu (?). Walaupun gak ngomong apa-apa Devlin udah ngerti maksudnya mau ngajak nyari clover lagi..

:iconkiaramix:'s Marron
MoE - Re App : Marron by kiaramix
Pas Marron lagi makan kenari di atas pohon, kenarinya jatuh satu dan nimpuk kepalanya Devlin yang lagi lewat. Marron bukannya minta maaf malah nawarin kenari ke Devlin.. Dan mereka pun makan kenari sama-sama. Setelah itu Devlin ga lupa ngingetin Marron biar hati-hati kalau lagi makan kenari, jangan ada yang ketimpuk kenari lagi kayak dia.

:iconmerurun:'s Rinka
MoE OC : Rinka by merurun
Waktu Devlin baru pertama kali masuk ke artist studio, tiba-tiba Devlin diterjang kucingnya Rinka gara-gara dikira coklat. Terus Rinka minta maaf dan ngajak Devlin minum teh bareng.. Tapi devlin di suruh nyeduh tehnya sendiri.
Rinka juga bosnya Devlin (owner artist studio) dan suka minta difotoin sama Devlin, semacam narsis gitu //heh

:iconsendichic:'s Henrietta
MoE OC : Henry by sendichic
Henrietta yang lagi nyasar entah gimana sampai di depan karavannya Devlin. Dia pun menghampiri karavan itu untuk menanyakan arah, tapi pada akhirnya malah nanya-nanya panjang lebar tentang itu karavan..

:iconjbeansv:'s Aqua
MoE : Aqua by JBeanSV
Devlin minta tolong Aqua buat ngebenerin karavannya, tapi waktu disuruh bantu ngangkut peralatan malah tepar dia. Cowok bukan sih kau Dev..

:iconjojo218:'s Treize
MoE_Treize by jojo218
Treize sering minta tolong Devlin buat difotoin senjata yang mau dia duplikat.

:iconmiitee:'s Shiki
MoE: Shiki by Miitee
Mereka ketemu malam-malam, waktu Shiki lagi ngeliat bintang-bintang di langit. Terus dia ketemu si Devlin yang foto-foto bintang, pake flash pula. Shiki pun kesilauan.. Karena marah udah diganggu Shiki menyambar kamera Devlin dan balas dendam memotret Devlin, pake flash juga biar Devlin ikut kesilauan maksudnya. Tapi Devlin yang nggak suka difoto nggak fotogenik//plak malah memotret Shiki balik. Alhasil semaleman itu mereka perang foto-fotoan. Waktu akhirnya film kameranya habis, yang motret terakhir itu Devlin. Sejak itu, tiap kali ketemu Shiki Devlin selalu memotret dia balas dendam ceritanya. Shiki yang nggak terima pun langsung memotret balik maling kameranya Devlin dan.. mereka pun perang foto-fotoan lagi.

:iconde-chan08:'s Chisa
MoE - Chisana Chairo by De-chan08
Chisa sedang lari-larian sebari teriak-teriak karena kumbang-kumbang ngejar dia. Devlin mengusir serangga-serangga yang mengikuti Chisa, Chisa berterimakasih, eh dia baru sadar dia udah nyasar jauh banget. Akhirnya pas Chisa kasih tahu spot rumahnya, rumah Chisa ketemu. Sebagai balas budi, Chisa bikinin kue coklat yang isinya coklat panas yang meleleh dan sangat enak.

:icongus-1993:'s Ainsel
MoE_OC: Ainsel by Gus-1993
Karena melihat Devlin yang suka banget sama coklat, Ainsel jadi mengajak Devlin untuk sama-sama buat pie coklat~:heart:

:iconthiefofstealth:'s Miki
MoE OC : Chibiko Miki by ThiefofStealth
Devlin pernah dikira patung kue cookies coklat raksasa sama Miki. Untung nggak dimakan.

:iconsagirisa:'s Loi 
MoE: Loi by SagiRisa
Duo stalker, Loi ngumpulin data dan Devlin ngumpulin foto terus ngeliatin hasil stalking sambil senyum-senyum sendiri. :iconspongebobrapefaceplz: 
Intinya kerjaan mereka ngumpet-ngumpet ngestalk orang. :iconhideplz:

:iconcalyx-chan:'s Calyx
MoE - Calyx by Calyx-chan
Calyx ngeliat Devlin beli coklat banyak banget di Grocery Store dan minta sebagian. Tapi nggak dikasih, soalnya kata Devlin itu coklat buat dibagi-bagi pas event FM2U. Dia baru setuju ngasih coklat kalau udah dipita merah apa bedanya coba. Biar cepet beres, akhirnya Calyx bantuin Devlin ngebungkus coklat-coklatnya itu. Akhirnya mereka berdua jadi sering ngeborong coklat sama-sama di Grocery Store.

:iconfamyuchii:'s Chiaki
MoE OC - Chiaki Hamatori by famyuchii
Pas Chiaki lagi jalan-jalan, dia ketemu Devlin yang lagi ngestalk orang moto-moto. Karena Chiaki polos ia pun langsung mengajak kenalan. Lalu mereka ngestalk orang bareng-bareng, tapi saat ngestalk Chiaki malah kabur ke orangnya dan minta izin ngestalk-- :iconmingplz:

:icontsunnekomaichan:'s Kuma
MoE : Kuma by TsunnekoMaichan
Mereka ketemu pas stalk MC yang misterius. Karena mereka suka stalking jadi mereka sebenernya udah saling kenal, tapi gara-gara Kuma ngga nyadar udah distalk Devlin dan Devlin juga ngga nyadar udah distalk Kuma jadi mereka kenalan lagi sama2bego//engga:iconthegloryofplz: Terus mereka temenan deh gara-gara sama-sama stalker :iconehesmileplz:

:iconraraarach:'s Kiyo
MoE - Kiyona Fujiko by raraarach
Awalnya Devlin lagi foto-foto di peternakan pagi - pagi dan menemukan Kiyo sedang tertidur di dalam kandang sapi. Yang namanya Devlin, tidur nggak tidur juga pasti difoto. Tidak lama kemudian Kiyo pun bangun karena ribut ribut dan sinar flash-- Lalu Kiyo marah marah karena Devlin tidak izin dulu dan membuka aib Kiyo. Kiyo kesal sama Devlin dan memaksa Devlin menghapus fotonya, tapi dia nggak mau. Akhirnya mereka kejer-kejeran dengan Kiyo membawa alat bengkel-- (?) Setelah kejar kejaran dan Devlin akhirnya mengalah, Kiyo pun sadar mereka belom kenalan. Lalu mereka kenalan baik baik. Walau sebenarnya foto aib Kiyo ada 2, dan satunya belom diapus.. :iconskankyplz:

Relasi selalu dibukaa~ :iconjunesplz:

AdCast - Ads from the Community




Add a Comment:
s-haa Featured By Owner Jun 8, 2015
Thx by s-haa  
Khione2010 Featured By Owner Apr 16, 2015  Hobbyist General Artist
thanks for the fav~ <333
MieuMew Featured By Owner Apr 11, 2015
:iconheplz: A pixel-- Thanks for watching
PixelPlush Featured By Owner Edited Apr 13, 2015  Hobbyist Digital Artist
A pixel will be stalking Mie :iconhideplz:

You're welcome! :icongawwplz:
MieuMew Featured By Owner Apr 17, 2015
:iconseyedplz: //casually sweeps the pixel away //what
CeruleanDM Featured By Owner Mar 22, 2015  Hobbyist Digital Artist
Thanks for the watch! <33
PixelPlush Featured By Owner Mar 25, 2015  Hobbyist Digital Artist
You're welcome~ :icongawwplz:
Lynixie Featured By Owner Jan 17, 2015  Hobbyist General Artist
Thanks for visiting the group! Hope you consider joining!

MonkeyKingHero Featured By Owner Dec 25, 2014  Hobbyist General Artist
Thanks for visiting PKMN-Knight-Academy we hope you liked what you saw and hope to see you in our member ranks in the new year (hopefully!)
ALSO! Merry Christmas! <3
Winepyon Featured By Owner Jun 12, 2014
ternyata aku belum watch kamu ////////////
Add a Comment: